P4C




P4C yani Philosophy For Children. Yaklaşık altı aydır Boğaziçi Üniversitesinde devam ettiğim eğitimin adı. Soruşturma temelli öğrenme olarak tanımlayabilirim. Maksat çocuklarımızın sorgulayan, merak eden, derin düşünebilen bireyler olarak yetişebilmelerine yardımcı olabilmek. Bu konuda muhtemelen çok fazla paylaşımda bulunacağım yakın gelecekte sizlerle.

Bu program dahilinde cuma günü bitirme sınavıma girdim. Boğaziçi Üniversitesinden gelen bir gözetmen eşliğinde dokuz yaşındaki 3. sınıf öğrencileriyle bir soruşturma yaptım. Hayatımda ilk kez bir okulda derse girdim. Bir sınıf dünya güzeli çocukla 40 dakika ders yaptım. Bu onların alışkın olduğu ders kavramının çok dışında bir uygulama olduğu için hepsi de tahmin edemeyeceğim kadar hevesli ve katılımcıydılar. 40 dakika nasıl geçti ne onlar ne de ben anlayabildik. Bu fotoğrafı da dersin sonunda gerçek manada etrafımı sararak çektirmek istediler. O günün hatırası kalsınmış, öyle istediler.

Çok büyük heyecanla ve aslında çokça da korkarak girdiğim sınıftan, dersin sonunda ayaklarım yerden kesilmiş, neredeyse mutluluk sarhoşu olmuş ve ne kadar isabetli bir tercih yaptığıma, P4C'nin beni bambaşka yerlere taşıyacağına ikna olarak çıktım. Henüz emekliyorum, önümde uzun bir yol var. Çok çalışmam, daha çok öğrenmem, çocukların önüne çıkan biri olarak kendimi sürekli geliştirmem gerekiyor ama inanın hiç gözümde büyümüyor. Bir kez tadını aldım, hakkını vererek yapabilmek için elimden geleni ardıma koymayacağım. Siz de mecburen tüm bu olan bitene tanıklık edeceksiniz:) Güzel şeyler olacak, hissediyorum.

Sevgilerlerler...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Huysuz Şirin olmak mı?

Özlediğim için

Davul bile dengi dengine (mi?)